מחירי הובלה אווירית – כל הפרטים למשלוח משתלם
שילוח אווירי הוא ללא ספק מהיר יותר ובטוח יותר משילוח ימי. ניתן להיערך ללו"ז הקשיח של המשלוח ולעובדה זו תרומה עצומה מבחינה עסקית. מה שפחות קורץ בד"כ הוא המחיר. אז כיצד בכ"ז ניתן להמתיק את הגלולה?
מהם מרכיבי התמחור בהובלה אווירית?
- משקל המטען ומידותיו
- תעריף ההובלה האווירית
לתשומת לבכם
- התעריף נקבע ביחס של 1:6. בהובלה אווירית טון אחד = 6 מטר קוב (יחס בתעריף של 1:6): 1 טון = 6 מטר קוב 1 מטר קוב = 167 ק"ג
- מתחשבים גם בנפח: תעריף ההובלה האווירית נקבע גם על פי נפחו של המטען, כולל האריזה.
סוגים של הובילה אווירית
- הובלה אווירית דחופה
- הובלה אווירית חסכונית
- הובלה אווירית ליום מסוים
- הובלה משולבת
- הובלה אווירית של חומרים ביולוגיים
- לוגיסטיקה של מוצרים מתכלים
- הובלה אווירית של סחורות כבדות
- חכירת מטוס
כיצד ניתן לצמצם עלויות של שילוח אווירי?
- וודאו שהקטנתם את המשקל הנפחי. היו בטוחים שנפח המשלוח אינו עובר את יחס המשקל הפיזי
- רכזו משלוחים (1), לעיתים במקום לשלח "בזול" למספר נקודות באמצעות הובלה ימית / אווירית, עדיף להעביר את כל הסחורה במשלוח אווירי אחד ומנקודה זו להמשיך את השילוח בדרכים נוספות. תקף כמובן לפי נקודת המוצא ולנקודות היעד
- רכזו משלוחים (2), בדקו את תחזית השילוח שלכם לפי יעדים ובדקו את האפשרות לרכז בהטסה אווירית אחת את כל המשלוחים (במקום מדי כמה ימים משלוחים קטנים). יתכן ותופתעו ועלות השילוח בדרך זו תתגלה כזולה יותר
- בחרו בחברה המתמחה בהובלה אווירית או בהטסה אווירית יומית. יתכן והעלות לא תהייה נמוכה במיוחד אבל הרי לא תרצו להתנסות אצל חברה לא מנוסה ולהתאכזב… במיוחד כאשר יש מישהו המצפה לסחורה שלו…
- את המשקל הנפחי צמצמו על ידי הפחתת נפח המטען וזאת באמצעות תכנון מראש של האריזה, קופסאות המתאימות למוצר ומנצלות בצורה מיטבית את הנפח במטוס, אריזות וואקום חכמות, צמצום חומרי ריפוד מיותרים כגון קלקר ופצפצים (במיוחד לסחורה שאינה שבירה) ועוד
- השוו מחירים והתמקחו על העלויות. שוק השילוח הוא שוק תחרותי וזה עשוי לפעול לטובתכם. אולם בכל מקרה בחרו בחברה בעלת וותק ומוניטין ואל תתנו למחיר הזול לבלבל אתכם
מאת שי חיות
הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) (סי.או.בי) שילוח המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.