רבים הם היבואנים והיצואנים שלא מצליחים למלא קונטיינר או שנתקלים בתשובה- "אין לך מספיק מטען על מנת לבצע את הפעולה".
זה יכול לגרום ליבואנים / יצואנים לסגת אחורה או להתחבר ליבואנים גדולים יותר תמורת תשלום של "עמלת תיווך" אשר עצם תשלומה עלול לגרום להם להפסדים ולהעלות את מחירי הסחורה שלהם עבור לקוחות הקצה.
פה נכנס לשימוש המונח המקצועי LCL כלומר Less a container load. כלומר משלוח שלא יכול למלא מכולה.
מה בעצם אומר השירות הזה- השירות מציע ליבואנים / יצואנים שלמו על מיקום יחסי / נפח יחסי אותו אתם תופסים בתוך המכולה ובעצם הגוף שמנהל את השילוח דואג למילוי המכולה בתכולה של כמה מלקוחותיו.
ישנם בישראל גופים המתמחים בפתרונות LCL, ואנו ב סי או בי לקחנו זאת כמשימה.
תחשבו על היכולת לייבא מ 1000 יעדים שונים בעולם ואל 720 יעדים ברחבי העולם.
באחד השיעורים האחרונים שהעברתי לסטודנטים שלי, ודנו ב LCL, סיפר לי סטודנט על חבר שלו שלאחרונה הקים עסק לאביזרים לרכב אותם הוא מצליח למכור במחירים יחסית זולים מהשוק וזאת בזכות חנות שהוא הקים באינטרנט ועצם העובדה שהוא לא מחזיק חנות פיסית. שאלתי את הסטודנט, כיצד חברו מייבא את הסחורה, והוא סיפר בכיתה כי הוא קונה זאת מיבואן אשר מייבא זאת מסין. העלתי נקודה בפני הכיתה- "האם יש לאותו חבר יכולת להוזיל יותר את מחיריו?" ולאחר דיון הגענו למסקנה משותפת ש:
- אותו בחור לא יכול להרשות לעצמו לייבא מכולה מלאה, ולכן FCL – Full container Load לא בא בחשבון, שהרי זאת הסיבה שהוא פנה לאותו יבואן.
- ייבוא בשיטת LCL יאפשר לו להביא את אותו ציוד במחירים יותר זולים ובכך להוזיל עוד יותר את מחיריו עבור צרכן הקצה ובעצם להשפיע ו "לשבור" את שוק האביזרים לרכב.
אני באמת חושב שלא מספיק יבואנים / יצואנים חושבים על האופציה של ייבוא וייצוא מטענים חלקיים כממשית או שפשוט לא מכירים אותה, ולי חשוב שכמה שיותר יכירו, ובעיקר המתחילים שבניהם.
שי.