יבוא מטענים חריגים
כל מה שרציתם לדעת על יבוא מטען חריג באמצעות מחלקת פרויקטים מיוחדים של COB
מרבית המטענים המגיעים לישראל באמצעות שילוח ימי אינם חריגים. השילוח הימי מתבצע באמצעות מכולה רגילה (Regular OR DRY VAN-RG-DV) המיועדת למטען כללי ולמטענים שצורתם הגיאומטרית וממדיהם נוחים להעברה מחלקה הקדמי. אול מה קורה כאשר המטען חריג, אינו מתאים לשילוח באמצעות מכולות רגילות ומחייב טיפול מקצועי מיוחד ומכולות ייחודיות על מנת לבצע את השינוע?
ל- COB שילוח ועמילות מכס נסיון רב בשינוע מורכב ופתרונות מוקפדים ואטרקטיביים לשילוח מטענים חריגים.
מהו מטען חריג?
מטען חריג כולל סחורות אשר ייחודיות בגודלן, משקלן, צורתן הייחודית או הטיפול שהן מחייבות במהלך השילוח.
מה למשל?
- ציוד מכני הנדסי והנדסי כבד – טרקטורים, שופלים, ציוד מנופאות וכיוצ"ב
- ברזלים, מתכות שונות ועמודי חשמל
- מזון הדורש קירור
- חומרים מסוכנים
- יאכטות
- פסלים סביבתיים או מונומנטים גדולי מיימדים
- מטען רגיש או מורכב במיוחד
מה חריג בשילוח ימי של מטען חריג?
שינוע בין יבשתי, באוויר ובמיוחד בים הוא כרוך במכלול מרכיבים – היבואן תמיד מעוניין שהמשלוח יגיע בזמן כאשר הוא שלם!. כאשר מדובר במטענים חריגים – על אחת כמה וכמה! שינוע מטען חריג בין יבשות מחייב התמודדות עם מגבלות גובה, רוחב ו/ או משקל, התאמה למכולות מיוחדות המתאימות באופן ייחודי לחריגות המטען כולל פיקוח וביצוע כל השלבים הלוגיסטיים. גם במטענים חריגים מצפה היבואן לשמור על לוח הזמנים באפס תקלות, ובצדק.
מטען לא קונבנציונאלי דורש טיפול לא קונבנציונאלי, תשומת לב רבה, מעקב והבנה מקצועית.
מה למשל?
- שילוח בינלאומי של מטען חריג מתחיל באפיון המטען, והתאמת מכולה מבין המכולות:
מכולה גבוהה –HIGH CUBE -HQ OR HC – בעלת תכולת נפח גבוה, גבוהה יותר ממכולת 40 רגל רגילה, ומתאימה להובלת מטענים גבוהים ולא קונבנציונאליים.
מכולה עם גג פתוח OPEN TOP-OT – גג המכולה עשוי יריעת פלסטיק עבה לסגירה חופשית יותר בהתאם למוצרים ולחריגות בגובה.
מכולה פתוחת צד (OPEN SIDE-OS) – מיועדת למוצרים חריגים בגודלם ומטענים שלא ניתן להעמיסם דרך הדלת.
מכולת משטח – FLAT-FL
בנויות מבסיס המכולה ומסגרת של 4 עמודים בפינות. מיועדת בעיקר להמכלה של מטען אשר לא ניתן להמכיל דרך הדלתות בגלל הנפח או הצורה.
אניית גל-נוע (Roll on / Roll off ship – RORO) – אנייה המובילה מטענים מתגלגליםעל גבי נגררים. ייחודה בכך שהמטען נוסע לתוכה ולא מוטען כמקובל.
מכולה למטען בתפזורת /צובר יבש – BULK-BL
מכולות בגודל 20 רגל שנועדו להובלת תפזורת יבשה כגון גרעינים, דשן, סוכר וכדומה.
היתרון בהמכלה במכולות הללו הוא החסכון באריזה והמכלה וריקון מהיר ונוח.
למכולות הללו יש פתחי מילוי עליונים ופתחי ריקון התחתון.
מכולת קירור – REEFER CONTAINER-RF–
מיועד להובלת מטענים החייבים בקירור והקפאה בדרגות שונות. מכולות הקירור הם בעלות יחידת קירור עצמאית המוזנת ממנוע חשמלי המקבל מתח מהאניה או מרציפי הנמל. המכולה מגיע בגדלים של 20, 40 ו40 גבוהה
איזוטנקים – מכולות להובלת נוזלים, בדגש על חומרים מסוכנים ולתעשיות הכימקלים (שמנים, דלקים וחומצות).
- ציוד מיוחד לשינוע, קשירות, עיגון והובלה
- טיפול נגד קורוזיה במקרה הצורך
- המכלה ייחודית המתאימה למטען
אז למה היינו צריכים להקים מחלקת פרויקטים מיוחדים?
אנחנו פשוט יודעים איך לעשות את זה!
COB הוותיקה הקימה את מחלקת פרויקטים מיוחדים בהובלה של מומחים בעלי מוניטין במטרה לרכז את הטיפול הקיים שלה בשינוע מטענים חריגים תחת מטרייה אחת. החברה משקיעה את כל הנדרש במטרה לספק מענה מקצועי ללקוחותיה המעוניינים בשינוע מטענים לא קונבנציונאליים ומספקת
חבילת פתרונות כוללת החל משלב תכנון השינוע הימי המיוחד, דרך איתור המכולות המתאימות, אריזות ונתיבי הובלה אופטימליים, תיאומים לוגיסטיים, עמילות מכס והתנהלות אופטימאלית מול רשויות, חברות ספנות וחברות תעופה.
מחלקת פרויקטים מיוחדים של COB ערוכה לטפל בכל מטען חריג, גם בשלכם!
מאת שי חיות
הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.